Literkowy parking

Jedną z ulubionych zabawek mojego syna są samochody. Ta zabawa wydała mi się więc prosta, łatwa w przygotowaniu, ciekawa,  a co najważniejsze idealnie dopasowana do zainteresowań mojego dziecka. Miałam też nadzieje że przemycę w ten sposób trochę nauki 🙂

Zaczęło się tak:

„Nie, mamo, nie może tak być ! Litery ? Mamo czy ty widziałaś litery na miejscach parkingowych ? Nie, nie chcę. Ja chce się bawić w prawdziwy parking”.

„Synu, ale popatrz. Tu będzie taki parking, każdy samochód będzie tak tu wjeżdżał. Każdy samochód będzie miał rejestrację – będzie nią mała literka –  a na miejscach parkingowych będzie duża literka i będzie wiedział gdzie stawać i ………”

(!!!!!!!!???…….)

To naprawdę świetny pomysł. Zobacz ……

Kubę udało się przekonać. Zabawa go wciągnęła. Powstał parking podziemny. A potem też sklep na piętrze, myjnia, szlaban i wiele innych niezbędnych elementów. Wyznaczone zostały miejsca dla inwalidów, ścieżka rowerowa, nakazy i zakazy skrętu. Samochody parkowały i parkowały 🙂

Ostatecznie mimo początkowej niechęci zabawa okazała się naprawdę wciągająca. Kuba wracał do niej kilka razy. Kazał sobie przygotować tabelę dużych liter i ich małych odpowiedników by każdy samochód bez problemu mógł parkować 🙂

Tak że chyba mój plan się powiódł 🙂

Jak to zrobiliśmy:

image-8

image-9

image (1)

image (3)

image (2)

image-11

image (1)

Skomentuj

